30 napos könyves kihívás - 14. nap

Sziasztok!

A mai, a kihívás 14. napján egy könyvet mutatok be a kedvenc írómtól:


Ezt a könyvet még egyetemi éveim alatt vettem az SZTE jegyzetboltjában, mert volt még felesleges pénzem, amit ott el tudtam költeni, de mivel már a vizsgaidőszak is véget ért, de lassan lejárt a felhasználási idő, ezért nem tankönyvet vásároltam, hanem az angol részlegen ezt a szépséget szemeltem ki magamnak. Egyike volt az első angol könyveimnek, ezért is szívesen örzöm emlékét és az egyik első antológia, amit olvastam.
Asimov mesterien írta meg a történeteket, a karaktereket és az elképzelt jövőben használt technológiát is érthetően és logikusan írta le. A könyvben téma szerint voltak csoportosítva a novellák, az egyszerű robotoktól kezdve az androidokig, közbeiktatva pár karakter szerinti csoportosítással. Így kerültek egy helyre Dr. Susan Calvin történetei és a két űrutazó, Powell és Donovan kalandjai is.
Az érdekes az, hogy bár sci-fi környezetben játszódik nagyrészt, az emberi jellemrajzok jól kidolgozottak és sokszor nagyobb szerepet kapnak az emberek és a közvetlen közelükben lejátszódó eseményekre adott reakciójuk, mint az, hogy milyen robotok szerepelnek az adott történetben. Sokat megtudhatunk az emberi természetről, illetve láthatjuk azt is, ahogy néha a történelem megismétli önmagát.

Mindenképpen ajánlom olvasásra, ha egy kis kikapcsolódásra vágytok és ezt sci-fi környezetben tennétek.

Holnap a kedvenc férfi karakterem mutatom be.

Addig is jó olvasást!
Morhen

Megjegyzések