30 napos könyves kihívás - 9. nap

Sziasztok!

9. napon azt a címet hozom, amiről azt hittem először, hogy nem fog tetszeni, végül nagyon megszerettem.


Azt hiszem ezt a könyvet senkinek se kell bemutatni, ha mégis kellene, akkor csak annyi kérdésem van, hogy melyik kő alatt éltél eddig vagy milyen lakatlan szigeten nőttél fel? :D

Először már nagyjából húsz éve kaptam a kezembe, még a második rész magyar megjelenése előtt. Akkoriban már egész sokat olvastam, de még csak a saját korosztályomhoz illő könyveket, meg amik megvoltak otthon. Akkoriban még a Mirr-Murr kandúr kalandjai szintű könyveket kell elképzelni, amik kifejezetten gyerekkönyvek voltak még. Ehhez képest jött ez a könyv, amiről csak annyit tudtam, hogy valami varázslókról és varázslásról szól és hogy elég nagy hype van körülötte. Mindenesetre elkezdtem, Dumbledore és McGalagony nevét a legelején nagyon nehezen jegyeztem meg, amikor pedig először olvastam a kviddicsről, csak pislogtam, hogy mit hagytam ki. Csak később derült fény a fura sportra és mire jó. Azóta a kapcsolatom a Harry Potter sorozattal már történelem, ahogy mondani szokás. Végigolvastam a sorozatot, magyarul és angolul vegyesen, a filmeket is néztem és még PC-n is játszottam a történetet.

Néha elgondolkozom rajta, milyen lenne, ha újra úgy tudnám olvasni a könyveket, hogy semmit se tudok róluk, mert ezeknél az első olvasás élménye hihetetlen volt.

Holnap a kedvenc klasszikus könyvemet fogom megosztani veletek.

Addig is jó olvasást!
Morhen

Megjegyzések